Nowa potęga na rynku LCD?

Vizio - amerykańska firma zajmująca się produkcją telewizorów cyfrowych - w czwartym kwartale 2008 roku sprzedała w USA więcej telewizorów LCD niż Sony. Czyżby na naszych oczach rodził się kolejny znaczący gracz branży elektroniki konsumenckiej?

Vizio podczas okresu świątecznych zakupów awansował na drugie miejsce w rankingu największych producentów telewizorów HD w USA - wynika z analiz firmy iSupply. Do Vizio należy 15 proc. północnoamerykańskiego rynku telewizorów z płaskim ekranem.

Historia tego zupełnie nie znanego poza granicami Stanów producenta jest naprawdę ciekawa - firma wystartowała w 2002 roku, zatrudniając jedynie 3 pracowników, przy budżecie 600 tys. dolarów. W 2007 roku przychody Vizio przekroczyły 2 mld dolarów. Rok 2008 - pomimo szalejącego kryzysu - okazał się dla nowego gracza na amerykańskim rynku bardzo łaskawy. Panele wykorzystywane w Vizio powstają na Tajwanie, ich producentem jest firma Amtran.

Drugi obecnie producent oferuje wyłącznie telewizory LCD (firma podjęła decyzję o wstrzymaniu produkcji telewizorów plazmowych) - tak naprawdę nie wyróżniają się one niczym na tle konkurencji, technologicznie ustępując najnowszym rozwiązaniom liderów rynku. Kluczem do sukcesu okazała się jednak agresywna kampania reklamowa, wojna cenowa z innymi firmami oraz dobre wyczucie rodzimego rynku (m.in. kampania wizerunkowa łączona z rozgrywkami futbolu amerykańskiego). Tyle wystarczyło, aby odebrać klientów konkurencji.

Reklama

Jakie są plany Vizio na przyszłość? Trudno w obecnym klimacie ekonomicznym mówić o ekspansji na inne rynki, ale skoro taktyka zastosowana przez Vizio okazała się sukcesem w Stanach - może młoda firma będzie miała chrapkę na resztę świata?

Liderem amerykańskiego rynku nadal pozostaje Samsung, Sony spadło na trzecie miejsce - na czwartej pozycji znajdziemy natomiast firmę Panasonic.

ŁK

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama