Największy ekran 3D na świecie - najwięcej widzów w historii

LG pobiło dwa rekordy Guinnessa - na ekranie o rozmiarach 27 na 11 metrów wyświetlono film "Rio". Nigdy dotąd tak duża publiczność nie uczestniczyła w seansie filmowym 3D i nigdy dotąd nie odbywało się to na tak wielkim ekranie.

- Jeśli chcą Państwo przez dłuższy czas, w komfortowych warunkach oglądać materiały 3D, telewizory CINEMA 3D są idealnym rozwiązaniem - powiedział Kyung-hoon Byun, wiceprezes i szef działu sprzedaży i marketingu zagranicznego LG Electronics Home Entertainment. - Z przyjemnością prezentujemy wyjątkowe możliwości nowych produktów wchodzących w skład naszej oferty. Jesteśmy przekonani, że wyznaczają one nowy standard, jeśli chodzi o rozwiązania w technologii 3D - dodał Kyung-hoon Byun.

1500 osób zgromadzonych we wnętrzach imponującego Le Grand Palais w Paryżu uczestniczyło w prezentacji telewizorów CINEMA 3D - pierwszych, jakie uzyskały oficjalny certyfikat "Flicker-Free" (bez efektu migotania), wyposażonych w wygodne okulary polaryzacyjne bez baterii. Większa jasność obrazu, możliwość oglądania z wielu miejsc w sali oraz szeroki kąt widzenia pozwalają widzom wspólnie oglądać filmy 3D w szerokim gronie rodziny lub przyjaciół.

- Związek między technologią CINEMA 3D i przemysłem rozrywkowym jest całkowicie naturalny - dodał Kyung-hoon Byun. - Dlatego pojawimy się także w przyszłym miesiącu na Festiwalu Filmowym w Cannes. Stanowi to część naszej szerszej kampanii bezpośredniego informowania klientów o znacznych postępach w technologii 3D - dodał.

Reklama

Rozwiązania LG CINEMA 3D pojawiły się na rynku, który w pierwszym roku obecności technologii 3D nie rozwijał się zbyt intensywnie. W 2011 r. spodziewany jest jednak jego istotny wzrost. Niemal wszystkie modele telewizorów 3D dostępne w ubiegłym roku wymagały okularów migawkowych. W modelach z linii CINEMA 3D zastosowano technologię Film Patterned Retarder (FPR). Podstawą technologii CINEMA 3D jest zastosowana przy ekranie warstwa polaryzacyjna, która dzieli obraz na płaszczyzny przeznaczone dla lewego i prawego oka. Płaszczyzny te są następnie łączone za pomocą specjalnych okularów CINEMA 3D. Obraz trójwymiarowy pozbawiony jest efektu migotania (potwierdzono to certyfikatami europejskich organizacji TÜV oraz Intertek) i zakłóceń, dzięki czemu widz nie odczuwa zawrotów głowy i zmęczenia wzroku, który pojawia się w przypadku okularów migawkowych.

Okulary LG CINEMA 3D nie zawierają elementów elektronicznych i ruchomych. Ich waga nie przekracza 16 gramów, można je zatem wygodnie nosić nawet przez dłuższy czas. Koszt okularów to ok 10 USD (ok. 30 zł), zatem całe rodziny albo grupy przyjaciół mogą teraz wspólnie oglądać filmy 3D. O tej istotnej kwestii wspomniano podczas ostatniej konferencji Narodowego Stowarzyszenia Nadawców (National Association of Broadcasters - NAB) w Las Vegas. James Cameron, reżyser filmu "Avatar", stwierdził, że tanie i lekkie okulary polaryzacyjne muszą stać się standardem w branży telewizji 3D, aby rozwiązania te zostały w pełni zaakceptowane przez klientów.

Dodatkowym elementem podnoszącym jakość obrazu jest cienka warstwa Light Boost, która umożliwia uzyskanie pełnej jasności wyświetlanych obrazów 3D. Szeroki kąt widzenia i możliwość swobodnego wyboru miejsca oglądania sprawiają, że telewizory CINEMA 3D są idealnym rozwiązaniem dla grup widzów - mogą oni siedzieć lub leżeć w dowolnym miejscu przed ekranem.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama