Moduły CAM Cyfry+ wycofane ze sprzedaży

Zgodnie z informacjami przekazywanymi przez dystrybutorów Cyfry+, z oferty znikają moduły CAM CANAL+ HD. Jest to związane z wykrytymi problemami z dekodowaniem kanałów HD z nowego transpondera, który CYFRA+ właśnie wprowadza do użytku. Jednocześnie poszukiwane jest rozwiązanie problemu dla osób posiadających już moduły Canal+ HD zakupione wcześniej, przy czym należy zaznaczyć, że nie wszystkie moduły Canal+ HD sprawią problem.

Na nowym transponderze Cyfry+ na satelicie Hot Bird 9 (130E) - tp. 11 (11,411 GHz, pol. H, SR: 27500, FEC: 5/6; DVB-S2/8PSK) dla abonentów powinien być dostępny CANAL+ Film HD (test1). W trakcie emisji próbnych pojawiły się zgłoszenia, że kanał nie jest dekodowany przez moduł, a jednocześnie działa, jeśli karta znajdzie się w czytniku w wybranych modelach dekoderów.

Okazuje się, że problemem dla modułów CAM jest wysoki bitrate całego transpondera. Wynosi on 68,170 Mbit/s (przy FEC 5/6).

W takim przypadku (FEC 5/6, SR 27500, DVB-S2/8PSK) poprawnie działają moduły:

Reklama

- AstonCrypt (niezależnie od wersji oprogramowania)

- Canal+ HD (ale tylko stare wersje z logo SCM z tyłu i oprogramowaniem opisanym jako Aktualizacja 4)

Moduł Canal+ HD z logo SmarDTV i oprogramowaniem Aktualizacja 11 nie dekoduje kanałów. Te moduły były ostatnio w sprzedaży i są wycofywane z sieci dystrybucji, a dla obecnych posiadaczy trwa poszukiwanie rozwiązania (badane są możliwości aktualizacji oprogramowania przez satelitę).

Cyfra+ prowadziła także testy przekazu z FEC 8/9, co dawało łączy bitrate na poziomie 72,780 Mbit/s. W takim przypadku nie pracowała żadna z wersji modułu Canal+ HD, a AstonCrypt działał tylko z oprogramowaniem v2.26, czyli posiadacze starszych wersji musieliby dokonać aktualizacji.

Wiadomo już, że FEC na tp. 11 pozostanie na poziomie 5/6 (przy SR 27500 i DVB-S2/8PSK).

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: Canal+
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy