LG chce zostać liderem rynku OLED i ULTRA HD

Wprowadzając telewizory OLED, ULTRA HD oraz Smart TV z systemem OS, firma LG dąży do zajęcia pozycji lidera na rynku telewizorów. Nowo mianowany prezes działu Home Entertainment firmy LG Electronics, H.H. (Hyun-hwoi) Ha, planuje jednocześnie poszerzenie oferty telewizorów ULTRA HD oraz Smart TV.

- Przewiduje się, że w roku 2014 ostatecznie wystartuje rynek telewizorów OLED. Jesteśmy przekonani, że dzięki solidnym fundamentom prac badawczo-rozwojowych oraz otwarciu nowoczesnych zakładów produkcyjnych w strategicznych krajach na całym świecie, firma LG dysponuje odpowiednim potencjałem i będzie wytyczać kierunki rozwoju rynku telewizorów OLED - powiedział H.H. (Hyun-hwoi) Ha. - W tym roku będziemy też świadkami wprowadzenia przez LG wyjątkowych, nowych modeli telewizorów ULTRA HD oraz Smart TV, wyposażonych w nowy system operacyjny webOS, który pozwala na komfortowe korzystanie z inteligentnych funkcji - dodał.

Reklama

Firma LG wprowadziła kolejne produkty w segmencie telewizorów OLED: z ekranem płaskim, zakrzywionym, a teraz również z elastycznym. Przy użyciu pilota (dołączonego w zestawie) można regulować zakrzywienie elastycznego ekranu telewizora OLED tak, aby dostosować go do preferencji oraz warunków, takich jak liczba widzów czy ich odległość od ekranu. Dzięki regulacji krzywizny ekranu, odbiorcy mogą się cieszyć znacznie lepszymi wrażeniami wzrokowymi.

Uzupełnieniem dostępnego już na rynku 55-calowego telewizora LG OLED z zakrzywionym ekranem są dwa nowe modele o rozdzielczości ULTRA HD i przekątnych 65 oraz 77 cali. Poszerzona linia telewizorów OLED podkreśla pozycję firmy LG jako lidera rynku telewizorów nowej generacji.

Ponadto, w kluczowych regionach świata firma LG rozszerzyła produkcję fabryk o telewizory OLED, tworząc ich globalną sieć produkcyjną. W zakładach LG w Brazylii, Chinach, Polsce i Tajlandii została już uruchomiona ich realizacja, a jeszcze w tym roku rozpocznie działalność fabryka w Meksyku, która będzie wytwarzać telewizory OLED na rynek Ameryki Północnej.

LG zamierza wytyczać kierunki rozwoju rynku telewizorów Ultra HD wprowadzając pełną gamę modeli o przekątnych od 49 do aż 105 cali. W trosce o dostępność treści, firma nawiązała strategiczną współpracę z krajowymi oraz międzynarodowymi nadawcami telewizyjnymi oraz operatorami telewizji kablowej, której celem jest wspólne opracowywanie materiałów o rozdzielczości 4K. Globalnie LG koncentruje się na dostarczaniu treści Ultra HD we współpracy z uznanymi usługodawcami, takimi jak Netflix, czy Youtube.

webOS

W tym roku LG wprowadza platformę Smart TV opartą na systemie operacyjnym webOS. Zapewni ona konsumentom dostęp do inteligentnych funkcji, których użytkowanie będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W porównaniu do dotychczasowych modeli, telewizory LG Smart TV oparte na systemie webOS zapewniają znacznie większą swobodę użytkowania. Na przykład, podczas oglądania audycji telewizyjnej można łatwo wyszukiwać i odtwarzać filmy z serwisu YouTube — wystarczy jedno lub dwa kliknięcia pilotem Magic Remote. Ponadto, nawet pierwsze konfigurowanie telewizora jest proste i intuicyjne.

Telewizory LG Smart TV z systemem webOS zostaną wprowadzone na ogólnoświatowy rynek w pierwszym półroczu 2014 r. Początkowo będą sprzedawane w Korei Południowej, a następnie ich dostępność zostanie rozszerzona na inne regiony.


Informacja prasowa/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: OLED | CES 2014
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy