LG chce zostać liderem 3D

LG chce zostać liderem rynku telewizorów HD oraz zdominować rynek rynek telewizorów 3D. Nie obędzie się bez pomocy Polaków i fabryki LG w Kobierzycach pod Wrocławiem.

Firma LG Electronics chcę zdobyć pozycję globalnego lidera rynku telewizorów. W 2009 r. firma zdobyła drugie miejsca na rynku z osiągniętą sprzedażą 16,2 milionów TV LCD. W 2010 r. LG planuje sprzedać łącznie 25 milionów telewizorów, w tym aż 7 milionów telewizorów LED LCD, przy przewidywanym popycie na poziomie ponad 171 milionów sztuk (przewidywany 22-procentowy wzrost rynku względem 2009).

Reklama

Koreańczycy planują również zwiększyć swój udział w rynku globalnym do 15 proc, w porównaniu z 11-procentowym udziałem w zeszłym roku. W 2011 roku LG zamierza osiągnąć pozycję lidera globalnego rynku telewizorów LCD. - LG Electronics Polska jako część globalnych struktur firmy ma duży udział w efektywnym wprowadzaniu najnowszych rozwiązań technologicznych na rynki europejskie - powiedział Ireneusz Smaga, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu w LG Electronics Polska. - Biorąc pod uwagę prognozy rynkowe, jeszcze w tym roku LG stanie się głównym producentem elektroniki konsumenckiej, który szybko reaguje na dynamicznie rosnące potrzeby konsumentów dotyczące m.in TV w technologii LED. Głęboko wierzę, że w 2010 roku staniemy się liderem tego segmentu - dodał Smaga.

Globalne HD

Cele firmy LG zakładają łączną sprzedaż 29 milionów telewizorów LCD i plazmowych. Firma planuje zwiększyć sprzedaż telewizorów plazmowych do 4 milionów sztuk na rynkach rozwijających się, w tym na rynku Azji, Bliskiego Wschodu oraz w Ameryce Środkowej i Południowej.

Globalnie LG skupi się na rynku dużych ekranów o przekątnej powyżej 50 cali, który zgodnie z prognozami ma zwiększyć się do 58 milionów sztuk - będzie to oznaczało 15-procentowy wzrost względem poprzedniego roku (2009). Według przewidywań rynkowych, w 2010 roku zapotrzebowanie na telewizory LCD w technologii LED przekroczy 46 milionów sztuk w samej Europie. Pod tym względem Europa wyprzedzi USA, gdzie spodziewany popyt wynosi 39 milionów sztuk. Nowym rynkiem będą także Chiny z zapotrzebowaniem 37 milionów sztuk, które od ubiegłego roku wzrosło aż o 34 proc. Największy wzrost zapotrzebowania odnotowały kraje wschodzące (60 proc.) z zapotrzebowaniem na 36,1 miliona sztuk.

Wraz z dynamicznie rosnącym zapotrzebowaniem zmieniają się wymagania Klientów. Pożądany telewizor, to nie tylko taki, który oferuje szerokie spektrum funkcji i idealny obraz. Dzisiaj kupujący oczekują, że jego urządzenie będzie miało najlepsze na rynku parametry matrycy, doskonały dźwięk, dostęp do nieograniczonej rozrywki online.

- W przyszłości konkurencja wśród producentów telewizorów nie będzie się już opierać na podstawowych kryteriach, takich jak grubość telewizora i jakość obrazu - powiedział Ireneusz Smaga, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu w LG Electronics. - Telewizor przekształci się w centrum multimedialnej rozrywki, wykraczając daleko poza rolę urządzenia do wyświetlania obrazu. Odchodzimy od standardowego "oglądania telewizji" i rozpoczynamy nową erę "interaktywnego korzystania z telewizora".

Walka o 3D

Już w pierwszych kwartałach 2010 roku firma wprowadzi do sprzedaży telewizory w technologii 3D o przekątnej od 42 do 72 cali. Telewizja w trzech wymiarach to nie tylko zaawansowana technologia wyświetlania obrazu, ale także praca nad dostępnością treści. LG wspiera rozwój telewizji 3D poprzez współpracę z nadawcami, którzy odgrywają kluczową rolę w rozwoju tego segmentu rynku, m.in. w Europie oraz Stanach Zjednoczonych. Pierwsze telewizory 3D LG wprowadziło na rynek koreański w sierpniu 2009 roku.

Planowana globalna sprzedaż 400 000 telewizorów w roku 2010 i kolejnych 3,4 mln sztuk w roku 2011 ma zapewnić firmie pozycję lidera producentów zestawów kin domowych w 3D.

Telewizory z nowej serii wyposażone są także w wąską ramkę otaczającą ekran, która podkreśli odpowiedni efekt obrazu trójwymiarowego. LG prowadzi również zaawansowane prace nad "aktywnymi" telewizorami 3D, które wymagają zastosowania jedynie okularów z aktywną migawką do oglądania treści w trzech wymiarach oraz modeli "pasywnych", wyposażonych w filtr ekranowy.

W celu zapewnienia optymalnej jakości obrazów trójwymiarowych, LG dodatkowo prowadzi testy technologii korekcji, umożliwiającej automatyczną kontrolę jasności nakładających się elementów. Firma opracowała zestaw układów obsługujący różne typy sygnałów 3D.

Na rynek polski już od kwietnia LG wprowadzi do sklepów telewizory LCD z technologią 3D. Kolejne modele będą pojawiały się sukcesywnie na rynku, wraz z poszerzaniem portfolio firmy.

INTERIA.PL/informacje prasowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje