Irańskie kanały usunięte z satelitów w Europie

Wielu operatorów satelitarnych, znajdujących się pod kierownictwem spółek europejskich, pod naciskiem sankcji ze strony USA przerwało transmisję irańskich kanałów telewizyjnych, podała anglojęzyczna telewizja informacyjna Press TV.

Szereg kanałów państwowych z Iranu zostało usuniętych z satelitów EUTELSAT HOT BIRD (13°E), INTELSAT, THOR i australijskiego OPTUS.

Reklama

1 lipca br. z  największej i najpopularniejszej pozycji orbitalnej w Europie Eutelsat Hot Bird 13°E zostały zdjęte stacje:
 
- IRIB 1, IRIB 2 i Press TV z częstotliwości 12,015 GHz, pol. H,
- IRINN z częstotliwości 11,585 GHz, pol. V,
- Al-Alam z częstotliwości 10,949 GHz, pol. V,
- iFILM English z częstotliwości 11,727 GHz, pol. V,
- Hispan TV z częstotliwości 12,380 GHz, pol. V.

Co może wydać się interesujące, nie wyłączono arabskiej wersji iFILM z częstotliwości 12,015 GHz, pol. H.
 
Społeczność międzynarodowa straciła też dostęp do  iFilm English, Press TV i Hispan TV za pośrednictwem satelity Thor 6 (0,8°W) - więcej tutaj. Ponadto, wyłączono również multipleks z kanałami Al Kawthar, iFILM English i Sahar 1 z satelity Eutelsat 3D (3°E) o częstotliwości 11,502 GHz, pol. H.
 
Według agencji RIA Nowosti, 19 czerwca irański nadawca IRIB otrzymał zawiadomienie od operatora Intelsat, które mówiło, że w związku z decyzją o wprowadzeniu przeciwko Teheranowi nowych sankcji ze strony Stanów Zjednoczonych, operator od 1 lipca br. wstrzymuje świadczenie usług. Z kolei dyrektor generalny Międzynarodowej Organizacji Telekomunikacji Satelitarnej (ITSO), Jose Manuel Toscano, wezwał Intelsat i USA do odstąpienia od tej decyzji i rozpoczęcia rozmów w sprawie wznowienia emisji.
 
Wcześniej dystrybucję Press TV ograniczono na terenie Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec i Hiszpanii.


 

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: Iran | satelita | telewizja satelitarna

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje