"Inteligentne" telewizory opanują za trzy lata 90 proc. rynku

Według Johna Birda z firmy Furturesource Consulting inteligentne telewizory z połączeniem internetowym będą w roku 2014 stanowiły 90 proc. wszystkich paneli działających w Wielkiej Brytanii.

Obecnie panele z funkcjami internetowymi obejmują jakieś 25 proc. rynku. W ciągu najbliższych trzech lat ma się to jednak gwałtownie zmienić. Nie wiem, czy za trzy lata będzie to dokładnie 90 proc., ale taki kierunek rozwoju jest bardziej niż oczywisty. Widać go już teraz. W Wielkiej Brytanii są to usługi takie, jak LoveFilm, BBC iPlayer, w USA rządzi Netflix.

W Polsce też widać dążenie do dostępu do sieci. Mamy już całkiem przyjemną usługę Iplex w telewizorach Panasonica, Sony oferuje wybrane programy TVN, a widgety internetowe, takie jak YouTube czy Picasa, są prawie w każdym panelu pozwalającym na podpięcie do sieci. Coraz częściej pojawiają się też otwarte przeglądarki internetowe. Mają je już na przykład Philips i Samsung (nowe telewizory na rok 2011).

Póki co najmocniejszym koniem w wyścigu o dominację płaskich ekranów jest jednak HD. W Wielkiej Brytanii 7,5 miliona domostw odbiera programy w wysokiej rozdzielczości. W Polsce oferty nadawców też poprawiły się znacząco w ciągu ostatnich dwóch lat.

Reklama

http://hdtvmania.pl/

HDTVmania.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy