Discovery: Będą kolejne kanały HD w Polsce

Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzający Discovery Networks, w rozmowie z serwisem wirtualnemedia.pl powiedziała o planach nadawcy związanych z polskim rynkiem. Nadawca chce m.in. wprowadzić na nasz rynek kolejne kanały w wysokiej rozdzielczości.

W tym roku Discovery uruchomiło w Polsce TLC HD, a także przekształciło Discovery Showcase HD w Discovery Channel HD. Ponadto na rynku obecny jest kanał Animal Planet HD. Czy pozostałe kanały z portfolio nadawcy pojawią się również w wysokiej rozdzielczości?

- Widzimy, jak dynamicznie rozwija się rynek kanałów HD w Polsce. Jednym z elementów naszej strategii jest zaoferowanie widzom jak największej liczby stacji w tej jakości. Uruchomione w pierwszej połowie 2013 roku wersje HD Discovery Channel i TLC okazały się wielkim sukcesem. Wyniki oglądalności tych stacji w pierwszym kwartale 2013 roku, w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, poprawiły się aż o 11 proc.. Z pewnością będziemy inwestować w kolejne kanały HD. Jak tylko będziemy gotowi, ogłosimy, których kanałów będzie to dotyczyć - powiedziała serwisowi wirtualnemedia.pl Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzający Discovery Networks Central & Eastern Europe, Middle East & Africa (CEEMEA).

Na razie nie wiadomo, czy Polsce pojawi się kanał Discovery Turbo Xtra HD, który zadebiutował właśnie w Turcji i Rumunii.

Dodała także, że w Stanach Zjednoczonych (USA) nadawca uruchomił pierwszy na świecie kanał nadający w 3D przez 24 godziny na dobę (3net, wspólne dzieło Discovery, Sony i Imax), ale nie ma planów uruchomienia takiej stacji w Europie.

Nadawca wystartował z kanałem DMAX w drugim konkursie na zagospodarowanie pierwszego multipleksu (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) w Polsce - rywalizuje o miejsce przeznaczone dla kanału o charakterze edukacyjno-poznawczym. Jego konkurentami są: Edusat, TVS Sp. z o.o. z kanałem TVS, TVR Sp. z o.o. z kanałem TVE, Platforma Mediowa Point Group (Media Works) i Astro, Apella S.A., 4fun Media i TV Spektrum Sp. z o.o., należąca do grupy ZPR (Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe) z kanałem Fokus. Jego wyniki mamy poznać do tegorocznych wakacji parlamentarnych.

W ofercie kanału DMAX w Polsce zdecydowanie większa część ramówki będzie pochodzić z biblioteki Discovery. Mają pojawić się też programy zakupione od zewnętrznych nadawców. Stacja ma mieć oddzielną politykę programową, niezależną od kanałów płatnych nadawcy. DMAX zaoferuje również, co wymuszają warunki konkursu, polskie produkcje. Będą one stanowić 1/3 ramówki. Wyprodukowane w Polsce audycje będą również nadal obecne w płatnych kanałach Discovery.

Kanały pod marką DMAX działają już m.in. we Włoszech i Niemczech. Czym polska stacja ma się różnić od nich?

- Każdy z kanałów DMAX dostosowujemy do potrzeb konkretnego rynku i widowni. Na podstawie wieloletniego doświadczenia wiemy, że jest to działanie absolutnie konieczne. Kanały DMAX w Niemczech, Szwajcarii, Austrii i Włoszech docierają w sumie do 130 milionów osób. Tworzony przez nas DMAX będzie kierowany do widzów polskich powyżej 12. roku życia. Zgodnie z wymogami konkursu, jedną trzecią ramówki zajmą produkcje lokalne. DMAX będzie kanałem dla ludzi ciekawych świata. W skład jego oferty wejdą programy o nauce, nowych technologiach, podróżach, a także magazyny hobbistyczne i przygodowe. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie, a marka Discovery zagwarantuje wysoką jakość treści programowych - powiedziała serwisowi wirtualnemedia.pl Katarzyna Kieli.

Discovery Networks kupiło pod koniec ubiegłego roku 20 proc. udziałów w Eurosporcie z opcją przejęcia pakietu kontrolnego w ciągu dwóch lat. Czy jakaś współpraca Discovery z Eurosportem już się rozpoczęła?

- Jest wiele obszarów, w których obie firmy mogą współdziałać. Na przykład we Francji jest już planowana współpraca nad wspólnymi produkcjami. Rozmawiamy także na temat współpracy komercyjnej na obszarze CEEMEA. To jest jednak dopiero początek, więc za wcześnie by mówić o szczegółach - powiedziała serwisowi wirtualnemedia.pl Katarzyna Kieli.

Reklama

Łukasz Knapik

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: Discovery World | Discovery Channel | telewizja cyfrowa

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje