Creative wraca na nogi i walczy z Apple

Creative Technology wraca do formy - w ostatnim kwartale roku firma zarobiła 92.12 mln dol i sprzedała około 2,5 mln odtwarzaczy, chociaż do pobicia Apple nadal długa droga.

Pomocne w osiągnięciu takiego wyniku były nie tylko święta (i 2,5 miliona sprzedanych egzemplarzy odtwarzaczy MP3), ale i 100 milionów dolarów, które zapłaciło Apple za "patentowy pozew" (Creative zarzucał Apple skopiowanie jego pomysłu). W porównaniu z tym samym okresem z końca 2005 roku, zyski firmy wzrosły prawie 10-krotnie.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprzedaży odtwarzaczy Zen V i Zen V Plus w okresie świątecznym - powiedział Craig McHugh, prezydent Creative Labs, dywizji Creative zajmującej się odtwarzaczami.

Creative powstało w 1981 roku, zasłynęło jako producent kart SoundBlaster. Dzisiaj Creative Technology jest uważany za jednego z największych konkurentów Apple, który w okresie świątecznym sprzedał 21 mln egzemplarzy iPodów.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy