Coraz większa popularność aplikacji Smart TV

Już ponad 1 mln telewizorów Smart TV jest podłączonych do internetu, szacuje Michał Wojciechowski, content services team leader w Samsung Electronics. Swoje aplikacje Smart TV chce mieć coraz więcej mediów - także telewizja Trwam.

Przy wielkości sprzedaży 1,8-2,3 mln nowych telewizorów rocznie jest to imponująca liczba. Piotr Herod, menedżer ds. rozwoju Smart TV na Europę Środkowo-Wschodnią w TP Vision (joint venture Philipsa i TPV), powiedział na konferencji Aplikacje.tv w dniu 13 marca, że w tym roku trudno będzie kupić telewizor Philipsa, który nie będzie Smart.

Michał Wojciechowski powiedział "Presserwisowi", że ponad połowa telewizorów podłączonych do Internetu to modele marki Samsung. Z modeli tej marki z dostępem do sieci siedem na dziesięć jest do niej podłączonych. W przypadku telewizorów Smart TV marki Panasonic do Internetu podłączony jest co trzeci.
 
Podczas konferencji Aplikacje.tv dyskutowano m.in. o braku aplikacji mniejszych nadawców telewizyjnych (takich jak VOD) na Smart TV. Obecnie oferują je jedynie najwięksi gracze. - Odwiedzałem wielu nadawców i każdy jest zainteresowany. Telewizje obawiają się jednak o koszty - powiedział Michał Wojciechowski z Samsunga. - Ceny aplikacji nie są wysokie. W tej chwili stworzenie prostej aplikacji na Smart TV kosztuje dokładnie tyle samo co na urządzenia mobilne - dodał. Jak poinformował, wśród zainteresowanych stworzeniem własnej aplikacji jest TV Trwam.
 
Organizatorem konferencji Aplikacje.tv była agencja reklamowa ARBG.

Reklama


Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: Smart TV | Samsung Smart TV
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy