Coraz lepiej na rynku LCD

Według danych firmy Display Search za 2009 r., sprzedaż dużych ekranów ciekłokrystalicznych wzrosła do rekordowego poziomu 527 milionów sztuk. Według ekspertów, to dowód na to, że branża zaczęła się odradzać po kryzysie. Najstabilniejszym okazał się czwarty kwartał 2009 roku - sprzedano wówczas 154 miliony paneli.

Największy wzrost zaliczył segment netbooków, w którym sprzedaż w zrosła o 603 proc. i osiągnęła poziom 33 milionów sztuk (w 2008 r. - 5 mln). Czwarty kwartał okazał się być bardzo dobrym dla segmentu ekranów ciekłokrystalicznych telewizorów, gdzie sprzedaż wzrosła o 45 proc. do 163 milionów (2008 - 113 mln).

Można zauważyć 5 proc. wzrost wskaźników w sektorze notebooków, a także nieznaczny (2 proc.) wzrost sprzedaży ciekłokrystalicznych monitorów. Sporą popularnością cieszyły się także ekrany informacyjne, których sprzedaż wzrosła o 93 proc. do poziomu 1,1 miliona. Co ciekawe, pozostałe urządzenia zaliczyły spadek sprzedaży na rynku z 13 do 11 milionów.

Reklama

Analitycy DisplaySearch w połowie ubiegłego roku zapowiadali przekroczenie poziomu 520 milionów sprzedanych ekranów ciekłokrystalicznych i analizy te znalazły potwierdzenie w zapotrzebowaniu klientów.

W rankingu producentów ciekłokrystalicznych ekranów pierwsze miejsce zajmuje LG Display z udziałem w rynku wynoszącym 24,9 proc. Zaraz za nią plasuje się Samsung z wynikiem 24,5 proc., a na trzecim miejscu znalazła się firma AUO - 17 proc.

PCArena.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy