CES 2021: Telewizory LG Smart TV z usługą Google Stadia
Firma LG Electronics poinformowała o planowanej współpracy z Google, której celem jest udostępnienie usługi Stadia w najnowszej wersji systemu webOS już w drugiej połowie bieżącego roku. Gdy usługa Stadia pojawi się w aplikacji Google TV, firma LG stanie się producentem telewizorów zapewniającym, za pośrednictwem systemu operacyjnego webOS, natywną obsługę gier oferowanych przez usługę Stadia.
Użytkownicy telewizorów LG będą mogli natychmiast rozpocząć przygodę z największymi gamingowymi hitami dostępnymi w usłudze Stadia, takimi jak Cyberpunk 2077, NBA 2K21, Assassin’s Creed: Valhalla czy Watch Dogs: Legion, korzystając jedynie z kontrolera Stadia - bez konieczności instalowania dodatkowego sprzętu lub pobierania gry.Firma LG planuje, że w drugiej połowie 2021 r. nowa usługa będzie dostępna w telewizorach LG Smart TV, jako aplikacja do pobrania ze sklepu LG Content Store w krajach, w których usługa Stadia jest oferowana.
W ramach usługi Stadia jest już dostępnych ponad 130 gier, a liczba oferowanych tytułów jest regularnie powiększana. Gry można kupować pojedynczo lub poprzez wykupienie subskrypcji Stadia Pro, która umożliwia dostęp do bezpłatnego zestawu gier, ekskluzywnych rabatów oraz rozdzielczości do 4K. Ze względu na fascynujący 5.1-kanałowy dźwięk przestrzenny, obraz HDR w rozdzielczości do 4K w 60 kl./s, usługa Stadia gwarantuje porywające doznania gamingowe i stanowi atrakcyjną propozycję dla użytkowników, którzy oczekują wspaniałych wrażeń, ale nie chcą kupować drogiej konsoli do gier.
- Zapewnienie dostępu do usługi Stadia w telewizorach LG potwierdza nasze dążenie do zaspokajania potrzeb klientów, ponieważ funkcje gamingowe stają się coraz ważniejsze dla użytkowników telewizorów LG. Usługa Stadia zmienia sposób, w jaki ludzie uzyskują dostęp do ulubionych gier, natomiast my zapewniając kompatybilność systemu webOS z wyprzedzeniem przygotowujemy się na jej rozwój - powiedział Lee Sang-woo, starszy wiceprezes ds. strategii biznesowej w dziale Home Entertainment firmy LG Electronics
Debiut usługi powinien nastąpić w drugiej połowie 2021 roku.