Branża telewizyjna lekceważy Google'a

Telewizyjno-internetowa hybryda Google'a nie może znaleźć przyjaciół w branży TV. Po zignorowaniu wyszukiwarkowego koncernu przez cztery wielkie sieci medialne (ABC, CBS, NBC i Fox) okazuje się, że Google TV nie pokaże również treści internetowych grupy Viacom.

To kolejny duży cios dla wciąż pechowego projektu, w ramach którego nie zobaczymy takich produkcji jak Daily Show, Colbert Report czy South Park. Nieprzychylność Viacomu oznacza dla Google TV utratę atrakcyjnych programów. Do koncernu medialnego należą między innymi stacje Comedy Central, MTV, VH1 i Nickelodeon - czyli adresowane głównie do młodej widowni. Zresztą Viacom i tak pozostaje na wojennej ścieżce z Google'em. Po uchyleniu latem przez sąd miliardowego pozwu przeciwko należącej do Google'a spółce YouTube, grupa medialna postanowiła złożyć apelację. Oznacza to kolejną turę procesu, któremu z uwagą przygląda się cała branża.

Koncern internetowy zaprezentował Google TV na początku października. Z usługi mogą obecnie korzystać amerykańscy właściciele telewizorów oraz odtwarzaczy Blu-ray firmy Sony i set-top boksów Logitecha. Zaraz po uruchomieniu serwisu w Stanach Zjednoczonych sieci nadawcze ABC, CBS i NBC postanowiły zablokować urządzeniom z Google TV możliwość pokazywania seriali emitowanych w internecie. Wkrótce potem dołączyła do nich czwarta sieć telewizyjna, mianowicie Fox.

Reklama
HeiseOnline
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy