117 mln Rosjan pozbawionych dostępu do telewizji

W zeszłym tygodniu 117 mln Rosjan było przez godzinę pozbawionych 4 głównych kanałów telewizyjnych. Całkowite przywrócenie sygnału potrwa do kilku miesięcy.

Około 117 mln mieszkańców Rosji zostało w zeszły czwartek, 4 lipca o godz. 13:37 czasu moskiewskiego, pozbawionych możliwości odbioru 4 kanałów państwowej telewizji w wyniku usterki satelity Ekspress-MD1, wystrzelonego w 2009 roku.

Problem dotknął europejskiej części Rosji i Uralu, i dotyczył między innymi dwóch najczęściej oglądanych kanałów: Rossija-1 i Pierwyj. Jeszcze w sobotę nie był dostępny Rossija-K (Kultura) i Piatyj. Choć dla 90 proc. gospodarstw dotkniętych awarią sygnał powrócił już po godzinie (dzięki awaryjnemu systemowi nadawczemu), to kolejni będą musieli czekać do 10 dni na powrót odbioru. Około 2 proc. będzie musiało czekać aż do 3 miesięcy, gdyż w ich przypadku wymagane jest ręczne przestrojenie anten.

Ekspress MD-1 operował z pozycji 80°E transponderami pasma C. Był małym satelitą (1140 kg) wyposażonym w 8 transponderów pasma C i 1 pasma L. Przyczyną usterki była błędna orientacja anten i utrata łączności ze statkiem. Po mimo podjętych prób nie udało się odzyskać łączności i około godziny 19:00 podjęto decyzję o utracie satelity. Tego samego dnia Nikołaj Nikiforow, minister łączności i komunikacji masowej, spotkał się przedstawicielami kanałów dotkniętym awarią. Ostatecznie kanały przeniesiono na satelitę Ekspress AM33.

Reklama



Źródło informacji (RIA Nowosti)

Hubert Bartkowiak

Źródło informacji

Kosmonauta
Dowiedz się więcej na temat: satelita | Rosja | telewizja satelitarna | telewizor

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje