Dekada Samsunga. Jak ta firma została liderem rynku TV i utrzymała swoją pozycję

Przez ostatnie 10 lat Samsung sprzedał ponad 427 milionów telewizorów. Czyni to południowokoreańskiego giganta najsilniejszym producentem tych urządzeń na świecie. Dlaczego to właśnie telewizory Samsung są najczęściej kupowanymi?

O pozycji lidera na rynku telewizorów nie decyduje jedynie liczba sprzedanych urządzeń. Branża zmienia się na tyle szybko, że tylko najbardziej innowacyjni producenci liczą się w rynkowej grze. Dzięki technologiom takim jak Quantum Dot i HDR1000 czy zakrzywionym ekranom, Samsung od dekady utrzymuje swój liderski status. Zacznijmy jednak od początku...

Design

Pierwszym modelem Samsunga zwiastującym zmiany na zdominowanym przez japońskie koncerny rynku telewizorów był Samsung LCD Bordeaux. Na swoje czasy - a był to rok 2006 - wyróżniał się innowacyjną konstrukcją lekko zakrzywioną u spodu. Inspiracją do tego charakterystycznego kształtu miała być butelka francuskiego wina. Sprzedaż telewizora na poziomie trzech milionów egzemplarzy udowodniła konkurencji, że oryginalny design ma kluczowe znaczenie w przypadku urządzeń towarzyszących nam w codziennym życiu. Wiodące do tej pory prym marki, jak Sony czy Panasonic musiały z honorem uznać wyższość południowokoreańskiego sąsiada. Przez następne lata Samsung kontynuował strategię innowacyjnego wyglądu zaskakując takimi modelami jak np. Crystal Rose z dwukolorową ramą nawiązującą do widoku zachodzącego słońca. Ten model również okazał się sukcesem i na dobre przypieczętował pozycje Samsunga, jako liczącego się konkurenta na rynku.

Reklama

Era telewizorów LED

Kolejne lata rywalizacji na rynku telewizorów to przede wszystkim nowo stosowana technologia podświetlania za pomocą diod LED. Rozwiązanie to okazało się ogromnym skokiem technologicznym w stosunku do metody tradycyjnych lamp fluorescencyjnych. Diody LED pozwoliły osiągać większy kontrast, uwydatnić wyświetlane barwy, a także poprawić głębię czerni, co do tej pory stanowiło największy problem telewizorów LCD. W 2009 roku do rywalizacji dołączył Samsung tworząc zupełnie nową linie modeli telewizorów LED. Wśród nich znalazły się urządzenia wyróżniające się najcieńsza obudową na świecie o grubości wynoszącej zaledwie 29,9 mm. Samsung zaskoczył nie tylko technologią i nowoczesnym designem, ale także ceną, która wypadała bardzo korzystanie na tle konkurencji. Klienci po raz kolejny zagłosowali portfelem, a Koreańczycy po raz kolejny potwierdzili ugruntowaną pozycję firmy.

Rozwój technologii

Również w późniejszych latach Samsung nie przestał spędzać snu z powiek rywalom. Technologie towarzyszące telewizorom stale się rozwijały, a klienci zaczęli robić się coraz wybredniejsi. Przeciętnemu Kowalskiemu nie wystarczało już tylko, że telewizor obsługuje rozdzielczość HD i posiada duży ekran. Samsung udowodnił, że liczy się także styl, wygląd oraz nowoczesne rozwiązania. Właśnie, dlatego w 2010 firma zaatakowała rynek pierwszą linią telewizorów obsługujących efekt 3D. W tym samym roku Samsung zaprezentował pierwszy na świecie sklep z aplikacjami dla telewizorów, a rok później wprowadził interfejs użytkownika Smart TV - Smart Hub. Konkurencja rzecz jasna nie mogła być w tyle i niebawem odpowiedziała swoimi rozwiązaniami z zakresu smart TV, jednak to kolejne innowacje Samsunga stały się prawdziwym kamieniem milowym w rozwoju inteligentnej telewizji. W dużej mierze było to zasługą systemu operacyjnego o nazwie Tizen. Za jego pomocą użytkownicy dostali możliwość parowania urządzeń z telewizorem, łatwą kontrolę za pomocą głosu i gestów, a także dostęp do wielu aplikacji


Wraz z rozwojem technologii smart, Samsung pracował także nad usprawnieniem swoich ekranów. Skutkowało to prezentacją największego na świecie telewizora o przekątnej 110-cali. Model ten wyświetlał obraz w jakości Ultra HD, oferując jednocześnie technologię upscallingu, dzięki której nawet treści o mniejszej rozdzielczości wyświetlane były w lepszej jakości. Jeszcze większym sukcesem okazały się pierwsze telewizory z zakrzywionym ekranem. Samsung przeniósł do naszego domu to, co wcześniej mogliśmy zobaczyć jedynie w profesjonalnych salach kinowych. Do dziś rozwijana technologia Curved TV nie tylko zachwyca swoim wyglądem, ale także w dużej mierze wpływa na nasz komfort.   

Niekwestionowany lider

Z roku na rok udziały marki Samsung na globalnym rynku rosną i nic nie wskazuje by miało się to zmienić. Firma nie spoczywa na laurach i stale rozwija swoje urządzenia wprowadzając coraz to nowe rozwiązania. Wśród nich obecnie najbardziej popularne są telewizory SUHD oferujące nowe i udoskonalone patenty techniczne. Technologia kropek kwantowanych Quantum Dot, która  umożliwia uzyskanie jeszcze lepszego obrazu przy jednoczesnej poprawie ogólnej efektywności energetycznej czy innowacyjny HDR1000 czyniący oglądane przez nas filmy jeszcze bardziej realistycznymi to przykład tego w jakim kierunku będzie rozwijać się telewizja.  Również platforma Smart TV wciąż zyskuje na popularności. W Polsce już ponad 65 proc. nowych telewizorów i odtwarzaczy Blu-ray wyposażonych w funkcje Smart jest podłączanych do Internetu.  Przy tym wszystkim południowokoreańska marka nie zapomniała o tym, co najważniejsze - wyglądzie, cenie i trwałości. Wszystkie te cechy mogą prognozować, że pozycja lidera Samsunga na rynku telewizorów jeszcze długo pozostanie niezagrożona.   

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama