Snapchat - 10 mln Brytyjczyków korzysta z niego codziennie

Z ujawnionych po raz pierwszy danych dotyczących rynku brytyjskiego wynika, że każdego dnia ze Snapchata, czyli aplikacji komunikacyjnej umożliwiającej wymianę zdjęć korzysta każdego dnia prawie 10 mln Brytyjczyków - informuje w poniedziałek "Financial Times".

Londyński dziennik podkreśla, że jeden na trzech użytkowników smartfonów w tym kraju choć raz w miesiącu loguje się do usług tej aplikacji. Przypomina też, że założona w Los Angeles firma otworzyła w zeszłym roku swoje biura w stolicy Wielkiej Brytanii. Jest to jeden z elementów światowej ekspansji Snapchata, który w zeszłym tygodniu ogłosił, że zebrał już na działalność 1,8 mld dolarów.

Z danych przytaczanych przez "FT" wynika, że Snapchat cieszy się w Wielkiej Brytanii większą popularnością niż np. Twitter, z którego choć raz miesięcznie korzysta 13,2 mln Brytyjczyków; w przypadku Snapchata jest to liczba prawie 16 mln. Nadal najpopularniejszym portalem społecznościowym pozostaje Facebook, do którego choć raz w miesiącu loguje się 32,3 mln użytkowników.

Reklama

Przedstawiciele firmy z Los Angeles tłumaczą swój sukces tym, że Snapchat jest bardziej osobistym narzędziem komunikacyjnym niż pozostałe portale społecznościowe.

Snapchat to mobilna aplikacja pozwalająca na komunikowanie się z jej użytkownikami głównie za pomocą zdjęć i filmów. Wprowadzona na rynek w 2011 r. Cechą odróżniającą ją od innych aplikacji i mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter jest to, że komunikat jest wyświetlany przez określony czas, a potem znika. Oprócz tego użytkownicy mogą tworzyć własne historie (stories), np. opisywać swój dzień i taki zestaw zdjęć, filmów i komunikatów (tzw. snapów) jest dostępny przez dobę.

Nie ma, więc możliwości wyszukiwania wcześniejszych "wpisów". Co nie oznacza, że znikają one bezpowrotnie, można je, bowiem zapisywać w pamięci telefonu, robiąc np. zrzuty z ekranu lub używając specjalnych aplikacji.

lm/ je/

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy